Papsf

Qui som?

Benvinguts al programa ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM

Deixar de fumar aporta beneficis a totes les persones que fumen i a les que no fumen


Iniciar sessió

Felicitats, ho estàs aconseguint! Mantenir-se sense fumar és una de les coses més importants que pots fer per la teva salut.

Has de saber que en deixar de fumar es sol produir un petit augment de pes de tres o quatre quilograms. Seguir alguns consells bàsics d’alimentació saludable i alguns consells sobre exercici físic et pot ajudar a evitar o limitar aquest increment de pes.

piramide alimentacio

Pot ser que en algun moment busquis excuses per tornar a fumar. Anticipar-te a aquests pensaments et pot ajudar a prevenir una recaiguda. I si fumes una cigarreta? I si recaus?

Valora el teu nivell de confiança

atencio

Valorar la teva confiança et pot ajudar a conèixer les situacions en què tens un risc més alt de tornar a fumar i en què hauràs de posar especial atenció. No te’n refiïs: durant els primers mesos continuaràs tenint moments de perill. Estigues alerta. Centra’t en allò que has aconseguit fins ara, en els beneficis que estàs aconseguint. Recorda la teva llista de raons per deixar de fumar, els diners que has estalviat fins ara i el que estalviaràs en uns mesos.

Et donem una llista de 16 situacions en les quals s’acostuma a fumar. Marca el percentatge que millor descrigui la probabilitat de resistir la temptació de fumar demà en aquesta situació, si arribés a presentar-se.

Per exemple: Si estigués absolutament segur de que demà resistiria la temptació de fumar en una circumstància, marcaria un 100%. Si no tingués del tot segur, però bastant segur, marcaria un 70%. En canvi, si no tingués cap confiança en la meva capacitat per resistir la temptació, marcaria un 0%.

Grau de confiança de NO fumar si demà et trobessis en aquestes situacions:

  1. 50 %
  2. 50 %
  3. 50 %
  4. 50 %
  5. 50 %
  6. 50 %
  7. 50 %
  8. 50 %
  9. 50 %
  10. 50 %
  11. 50 %
  12. 50 %
  13. 50 %
  14. 50 %
  15. 50 %
  16. 50 %

El teu grau de confiança de mantenir l'abstinència del tabac és: MITJANA

També pots imprimir-te la taula de valoració de confiança per calcular-la en qualsevol moment.

Continua reforçant les situacions amb una valoració baixa del grau de confiança per resistir la temptació amb la finalitat d'aconseguir mantenir-te sense fumar!

Si ja portes temps sense fumar, FELICITATS!