Papsf

Qui som?

Benvinguts al programa ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM

Deixar de fumar aporta beneficis a totes les persones que fumen i a les que no fumen


Iniciar sessió
Posa-hi data

Fixa't una data, si és possible, durant les properes quatre setmanes. A aquesta data l’anomenarem Dia D, el teu primer dia sense fumar. Procura que sigui un dia en què fer-ho sigui més fàcil per a tu perquè o bé estàs més relaxat (en cap de setmana, durant les vacances) o bé estàs més distret (en un dia laborable, etc.).

Comunica la teva decisió a la teva parella, als amics i/o a les persones que t’envolten, i considera aquest Dia D com a inajornable.

Si preveus que necessitaràs ajuda, consulta algun professional sanitari del teu centre de salut (de medicina i/o d’infermeria), de les oficines de farmàcia o del telèfon CatSalut Respon (061).

Anticipa’t a les dificultats. Pren-te un temps per conèixer per què fumes i en quines situacions ho fas. Des d’avui i fins a la data que t’has marcat com a Dia D, et proposem alguns petits exercicis que et poden ser d’ajuda durant aquest període de preparació.

Llegeix la llista que has escrit en el pas anterior, amb les raons per les quals vols deixar de fumar. Guarda-te-la molt a prop per tal que la puguis rellegir en qualsevol moment.

Setmana Sense Fum

Deixar de fumar no és una acte únic; ni totes les cigarretes es fumen per la mateixa raó ni en la mateixa circumstància; ni tampoc no tenen el mateix valor. Conèixer quan i per què fumes t’ajudarà a poder desenvolupar una estratègia de deshabituació més correcta.
Hi ha situacions que “t’inviten” a fumar, pots anar pensant en buscar alternatives per evitar-les o per afrontar-les.

Mentre et prepares per deixar de fumar, amb la intenció que siguis més conscient de les situacions en què fumes i per tal d’ajudar-te a aconseguir que fumar deixi de ser una conducta automatitzada, t’aconsellem que facis una sèrie d’exercicis. En el pas anterior has pogut comprovar que, en moltes ocasions, fumes de forma automàtica, sense necessitat; i que, en altres, el fet de fumar està associat a situacions o actes quotidians. Et proposem que facis aquests exercicis de desautomatització durant els dies previs a deixar de fumar per tal de disminuir el nombre de cigarretes.