La Xarxa de professionals del Programa Atenció Primària Sense Fum ens hem unit a la petició de la campaña que està portant a terme Tobacco-free kids demanant a Facebook i Instagram que no permetin a influencers que promocionin els productes del tabac, aprofitant el buit publicitari, en les seves plataformes.
La carta ha estat signada per 222 organitzacions de 76 països i s’ha lliurat a Mark Zuckerberg, director general de Facebook. En aquesta carta es demana que posin fi immediatament a la promoció dels productes del tabac per influencers. El consum de tabac mata 8.000.000 de persones a tot el món cada any. La comercialització de productes de tabac en mitjans socials amenaça el progrés per frenar aquesta epidèmia. @Facebook hauria d’acabar els anuncis de influencer de tabac AVUI.
Segons va informar The New York Times l’agost de 2018:
Les companyies tabàquiques han pagat per promoure cigarrets en plataformes com Facebook, Instagram i Twitter com a part d’una estratègia de màrqueting documentada en més de 40 països.
Els influencers solen ser joves, atractius i tenen un gran seguiment en mitjans socials. Segons les analítiques de xarxes socials, aquestes campanyes han estat vistes més de 25 mil milions de vegades a tot el món.
Un estudi d’investigadors de la Universitat de Stanford va concloure que el llançament de Juul. la publicitat, bona part dels mitjans de comunicació social, estava "orientada a la joventut". Vegeu imatges de màrqueting de Juul.
Si veieu alguna promoció de productes de tabac a Facebook o Instagram, envieu un correu electrònic a info@tobaccofreekids.org. Podeu trobar exemples d’influencers en mitjans de comunicació social que promouen tabac i e-cigarrets
També podeu compartir en xarxes socials inclouent #WhereTheresSmoke amb les vostres publicacions i etiquetant @Facebook & @Instagram a les vostres publicacions.
S´ha creat un vídeo per explicar perquè és un problema la comercialització d’influencers relacionada amb el tabac a les xarxes socials.