Papsf

Benvinguts al programa ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM

Deixar de fumar aporta beneficis a totes les persones que fumen i a les que no fumen


Dijous 27 d´Agost de 2015

Setembre, és un bon moment per plantejar-se nous reptes!!

welcome
Font: google

Setembre, és un mes de nous reptes i nous propòsits. Comencem de nou amb la rutina....i a més...tornen de vacances amb les butxaques més buides, calcula el que estalviaries si deixes de fumar!!

Setembre representa l’inici d’un nou cicle i és un bon moment per fer canvis i decidir-te a deixar de fumar!! Hi ha moltes bones raons per deixar de fumar, salut, llibertat, olor, guanyar més temps...deixar de fumar és una de les decisions més importants que pots prendre per la teva salut i la dels que t´envolten. No és fàcil deixar de fumar, implica un esforç. No hi ha cap remei màgic però et pot ajudar seguir aquests passos que et proposem:

  1. Reflexiona i fes una llista amb els motius pels quals fumes, què et proporciona el tabac? i les raons per les quals vols deixar de fumar, què pots guanyar?
  2. Valora tots els possibles beneficis que podràs obtenir en deixar de fumar
  3. Fixa’t una data per deixar de fumar i prepara’t per aconseguir el teu repte: Registra durant un dia les situacions en què fumes, el grau d’importància de cada cigarreta i comença a pensar en possibles alternatives que et podrà ajudar a afrontar-les. Et proposem alguns exercicis de desautomatització al menys durant la setmana prèvia a deixar de fumar.
  4. Durant els primers dies et poden ajudar algunes recomanacions i consells per enfrontar la síndrome d’abstinència. Per contrarestar el sentiment de pèrdua i les situacions difícils, intenta recordar i registrar circumstàncies positives del dia a dia que tinguin relació amb deixar de fumar.
  5. Intenta mantenir-te sense fumar, recorda els motius pels quals vas començar. Intenta ancipar-te als pensaments d´autoengany, no fumis, una cigarreta pot portar-te a fumar de nou i si tens una relliscada, no et desanimis, aprén de l´experiència i torna a intentar-ho.

Si necessites ajuda, molts professionals sanitaris et poden ajudar: en el teu CAP (el teu metge/essa o infermer/a), les oficines de farmàcia o el telèfon de CatSalut Respon (061) . El tabac enganxa, és molt addictiu, quantes vegades has repetit el gest de fumar? i a més, si ho necessites, et podran recomanar medicaments d’eficàcia demostrada per ajudar-te:

  • Sense prescripció mèdica: Teràpia substitutiva de nicotina en forma de pegats, xiclets, comprimits de xuclar o esprai.
  • Amb prescripció mèdica: Vareniclina o Bupropió

Cerca

Filtra per categories